Aprilmorgon

Vaknar då solen tapetserar österhimlen vackert gyllengul. I dvalan urskiljer jag morgontågets gälla vissla några kilometer bort. Utanför huset har småfåglarna vaknat och konserterar i olika läten, blandat med en skatas hesa kraxande. Från landsvägen kommer ljudet från några morgontidiga bilister, fast det är lördag. Något senare brottas med deklarationen, fastnar på att inte ha något fungerande bankid. Tar hjälp av supporten hos Swedbank. men får sitta i kö. Funderar på att söka jobbet som styrelseordförande, nu när Sundström fått sparken. Innehade man den positionen så slapp man nog göra deklarationen åtminstone. Till slut får jag tala med en vänlig själ, som lotsar mig genom de digitala hindren och jag kan göra deklarationen. Känner en stor lättnad då jag kan trycka på skicka in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0