En mor forts.

-Har hönsen värpt, brukade mamma säga då jag kom och hälsade på henne på äldreboendet. Jo, igår kom det ett ägg, och de brukar värpa ungefär varannan dag. Då skrattade hon och sa: ja, jag fick ett ägg idag till frukosten. Fast hon inte tyckt att vi skulle skaffa höns, så blev hon mycket intresserad, då vi väl gjort det. Så kunde det ofta vara med min mamma att hon först var emot nymodigheter, men att hon sedan accepterade dem. Hönsen blev ett nytt samtalsämne, då vi kanske tröskat igenom det mesta och inte hade så mycket att säga varandra. Ibland sa jag att idag blev inte så mycket ordat. Men då menade hon att vi ju i alla fall haft varandra. Och jag blir glad då du kommer, sa hon. Nu finns hon inte mer och vi har inte varandra längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0