Beröringspunkter

De första nio åren av mitt liv bodde jag på landet mitt emellan samhällena Blankaholm och Solstadström. Halvannan kilometer bort låg en bondgård, som arrenderades av en man, vars namn, Björkman, jag ännu kommer ihåg. Han var tämligen lång med spetsig näsa och gick lätt framåtlutad, inte så konstigt då han jämt tycktes arbeta.
Sedan tolv år tillbaka bor jag återigen på landet granne med en bondgård. Här är det mjölkbönder som driver en gård med runt 120 djur. Precis som Björkman tycks de ständigt arbeta, men nu mycket mera med maskiners hjälp.
Då jag var 16 år flyttade vi in i en tjänstebostad ovanpå Konsum i Blankaholm, då pappa blev föreståndare för butiken. Det märkliga är att jag nu bor i ett hus som hyst en lanthandel från 1930-talets början fram till 1960-talet. Vissa saker tycks upprepas i ens liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0