Har vintern gått i stå?

Vintern tycks gått i stå, ingenting händer. Gråvädret fortsätter och temperaturen tycks låst fast sig vid ett par minusgrader. Men det är förstås ett skenbart stillastående. För varje dag blir det ju lite ljusare och dagarna längre. Våren arbetar sakta i det tysta.
Idag ska jag till Ishallen och se finalerna i Intersport cup i fotboll. Tycks bli Söderhmansdominans. Vårt lag, Huff, möter dem i kvartsfinal, jag tror inte de har en chans. Det är bara unga grabbar i Huffs lag, de äldre och mer erfarna är inte med, tänker kanske på skaderisken. Om några timmar vet vi hur det gått.
Jag har fått ett svar på min insändare om August Palm-statyn från den man som lagt medborgarförslaget att Palm-statyn ska bort från Folkets hus.
Ett häpnadsväckande inlägg. Förslagsställaren jämställer Palm med Lenin och Stalin och menar att han bröt mot rättsstaten och därför är en brottsling. Han pratar också om att Folkets Hus var ett sossarnas hus, dit ingen annan ville gå. Vet inte om det är lönt att besvara sådana idiotiska påståenden.
I den "rättsstat" som han talar om hade arbetare och kvinnor ingen rösträtt, barnarbete var fortfarande tillåtet för att inte tala om alla andra orättvisor. Att försöka debattera med en person som inte känner till sånt känns ganska meningslöst.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0