Januarisöndag

Natten har gett ifrån sig ett par cm nysnö. Utanför huset syns spåren av en livlig trafik.
Räv och rådjur har varit ute i födosök.
Jag går till fågelbordet borstar bort nysnön och fyller på förråden.
En duva, som verkar skadad och bara kan flyga kortare sträckor och uppehållit sig utanför huset i flera dagar, gör mig sällskap.
Kanske är den utsvulten. Trodde att den skulle bli rävmat.
Så fick han då gå till slut, Håkan Juholt. Annat var inte att vänta efter alla klavertramp.
Vad lämnar han efter sig. Ja, ett nytt ord i språket i alla fall. Alla vet nu vad en juholtare är.
Jag undrar vad min morfar skulle sagt, han som var en inbiten sosse. Mig uppmanade han
vid varje val att rösta rätt, dvs. rött.
Kanske skulle han skyllt på media och inte sett att socialdemokratin sedan länge står utan politik.
Det hela är egentligen tragiskt, men så går det när man drabbas av hybris, det visste redan grekerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0