Barnbarn på besök

I helgen har vi haft besök av vår dotter Kerstin, svärsonen Johan och barnbarnen Liam och Melker. Det blir genast mer liv och rörelse i huset och när de åker är det som om en dammlucka slår igen, tystnaden känns större än vanligt.
Liam gilliar att spela spel och den här gången provade vi på att spela schack. Han har redan i stort sett snappat upp hur schackpjäserna rör sig och nu försökte jag lära ut lite taktik.
Melker å sin sida gillar att pyssla och måla, så vi tog fram en Nicke Nyfiken bok, som vi köpt. Fast nu var han på sitt busiga humör och målade en stor brun hög över den stackars Nicke. Jag frågade vad det var och han sa -menande som om jag inte fattade det - att det var lera. Eftersom han är i bajs- och kissåldern hade jag trott att det var något annat.
Påhittiga mormor tog med dem på bowling tillsammans med deras mamma. Melker var nog för liten var han var mest intresserad av en fest-is. Liam som är mer tävlingsinriktad och vill vinna kämpade på bra. Men mormor vann till slut.
Mormor ordnade också en dockteater, när föräldrarna var ute och sprang och efter en lite trög start var killarna med på noterna. Då kocken i dockteatern frågade vad de ville ha till middag svarade Liam sushi, men utan det gröna (wasabi) och Melker ville ha pannkakor. Det gröna syftade på att morfar, då han var på ett japanskt spa utanför Stockholm trodde att det gröna var avocado och nästan höll på att brinna upp, då han svalde det.
En mysig helg hade vi och vi längtar redan efter att träffas igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0