Snöchock

Så kom då snöfallet till slut. Hela natten yrde den in med snökanon från Bottenhavet, vräkte tonvis med snö över kusten i en yster dans. När jag vågade sticka ut huvudet på morgonen låg ett decimertjockt täcke över gårdsplanen. På vissa ställen tjockare, där vinden virvlat samman snön. Vid fågelbordet rådde febril aktivitet. Här gäller det att överleva dagen, tycktes vara den allmänna meningen. Jag plockade fram snökälken och skovlarna och grep mig an snön som i ursinne. Efter en halvtimme hade jag fått gårdsplan i sådant skick att hustrun kunde åka till jobbet. Efter ett par timmar fick jag upprepa proceduren och snart är det väl dags igen. Vilken idiotisk sysselsättning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0