Obama vs Mitt Romney

Följde den avslutande TV-debatten mellan Barack Obama och Mitt Romney nu på förmiddagen i en textad version från nattens drabbning. Hur det gick? Ingen aning. Men strategin från de bägge var klar. Mitt Romney försökte framställa sig som en stark och ansvarsfull ledare, medan Obaman -enligt honom- varit alltför eftergiven och svag. Obama å sin sida framhöll att Mitt Romney saknade utrikespolitisk erfarenhet och försökte belägga honom med motsägelser och att han varit som en vindflöjel, som ändrat sig efter hur vindarna blåst. En klar skillnad syns och det är att Obama är mera försonlig och vill ha med FN och andra länder på tåget, vill bygga allianser. Romney framstår mera som en hök, som vill hävda USAs ledande position i världen och som menar att Obama raserat den. 
Spontant känns det som Obama är den mest sympatiske och att Romney är en slipad affärsman, som säkert skulle lura på en till exempel en bil. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0