Morgontrafik á la autobahn

På väg till postlådan för att hämta tidningen, morgontrafiken i full gång. Hastigheten genom byn är 50 km, men gissa om någon håller den. Rätt svar: ingen. Alla tycks ha jättebråttom till sina arbeten eller vad det nu är. Polisen skulle kunna stärka sin kassa väsentligt om det fanns intresse. Men det gör det inte. Nåväl, jag fiskar upp min tidning ur postlådan och börjar gå tillbaka. I korsningen står en av grannarna, en äldre dam och ska försöka ta sig över vägen. Hon tvekar och jag förstår henne för en skymmande häck och fartdårarna på vägen gör det hela till ett ytterst riskabelt, för att inte säga dödsföraktande företag. Jag har bättre uppsikt så jag ger henne klartecken, kusten är klar. Hon stapplar över vägen och säger skämtsamt att trafikintensiteten är värre än på autobahn. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0