Grinväder

Måndag morgon och 1 dm nysnö, en kombination som inte får en att hoppa ur sängen precis eller ropa hurra. Nu kanske ni tycker att det inte spelar någon roll för mig som är pensionär, men nog är det lättare att stiga upp när det är sol och tjugo grader varmt. Till på köpet hade vägskrapan varit i farten och lagt upp en präktig vall, hård som cement. Men det var bara att ta spaden och snökälken i vacker hand och ge sig ut i snålblåsten. Frun följde med så det kändes ju litet lättare i alla fall. Efter en dryg halvtimme hade vi fått gården i någorlunda skick, vi kunde i alla fall få ut bilen. Grinvädret har sedan fortsatt hela dagen och jag har fått ta en törn till med snökälke och skovel. Även denna gång var min söta fru mig behjälplig, så det gick ganska behändigt. Nu börjar jag tycka att det här får vara nog snart. Kan inte vindarna vända och komma från söder och väster någon gång, måste de komma från norr och nordost hela tiden? Är det Putin som kan ha något inflytande här, vill han dränka Sverige i snö, innan han slår till. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0