Skakig morgon

Ett muller som av åska hörs och huset skakar till då jag vid sjutiden på morgonen stolpar iväg till toaletten. Vad var det? ropar jag till hustrun som ännu är kvar i sängen. Det var nog snöras från taket, ropar hon tillbaka. Jag tittar ut genom köksfönstret men kan inte se att någon is fallit från taket. För säkerhets skull kastar jag också en blick genom hallfönstret för att se om det kanske var vägskrapan som dånade förbi. Nej, den har redan passerat och lämnat kvar en snövall vid infarten. Jag hör några konstiga ljud från värmepannan och tittar in för att se om den håller på att explodera, men inget annat hörs än det vanliga ljudet. Vi äter frukost och dricker kaffe och hustrun åker iväg för att skaffa inläggninssulor till skorna. Då hon kommer hem har hon hört att det varit ett jordskalv på morgonen. Jag kollar lokaltidningen på nätet och mycket riktigt, där står att Uppsala bekräftat att det varit en jordbävning eller jordskalv på morgonen. Flera personer har också kommenterat. Skalvet verkar ha känts av ända från Forsa till Via och Rogsta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0