Att härda ut

Vintern är obarmhärtig. Så och dess kontraster! För några dagar sedan ymnigt snöfall, nu sträng kyla som gör att mina anletsdrag snabbt förvandlas till en stel tomtemask på promenaden. Efter en stund värker också tummarna som om de stoppats i saltlake. Jag vänder om efter bara en kilometer och söker mig snabbt inomhus. Från fönstret i arbetsrummet ser jag fåglarna som frekventerar fågelbordet. Det rör med jordnötter som jag placerade ut på morgonen är snart förbrukat och än är det en bit kvar av dagen. Vi går trots allt mot ljusare tider, varje dag läggs en liten strimma ljus till vardagen. Det gäller att härda ut, det är nordbons villkor denna årstid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0