Olydig som ett barn

När ens föräldrar blir gamla blir de som barn på nytt har man ju hört talas om. Nu har jag fått det bekräftat. För fyra dagar sen kom jag hem från Västervik, där jag varit och hjälpt min mor med varjehanda bland annat rensade jag ogräs i rabatterna på verandan. Tydligen var det inte nog för igår kväll när jag försökte ringa henne fick jag inget svar och jag började fantisera om att det kanske hänt henne något. Det visade sig dessvärre stämma. För bara en timme senare ringde hon och talade om att hon låg på sjukhuset. Hon hade ramlat på verandan och slagit i höften när hon försökte rensa ogräs. Blivit yr då hon reste sig och dråsat omkull. Hon hade mycket ont och väntade på vad röntgen skulle säga. Jaha, det sista jag sa åt henne var att låta bli ogräset, men lyssnade hon, nej. Lika olydig som ett barn man varnar för farliga saker. Någon timme senare fick jag veta av nattsköterskan att mamma slagit av höftkulan och måste opereras. Ja, så illa kan det gå när  man inte lyssnar. Nu är det bara att hoppas att operationen och rehabiliteringen går bra. Hon är trots allt snart 92 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0