Ljud

Efter veckan på Brac i Kroatien, då man varje morgon vaknade till cikadornas öronbedövande musik har ljuden antagit andra toner. Nu är det kossornas råmanden som väcker en på morgon eller ungkarlstranornas trumpetanden från skogsbrynet. Ibland är det granngårdens tupp som konserterar. Men då jag tar med mig frukosttallriken och sätter mig i pergolan är det andra ljud som omger mig, nämligen de flitiga binas och humlornas mer diskreta surrande. I björnbärsbusken utför de sitt energiska arbete med precision, aldrig missar de en blomma som de hämtar nektar från. Och värmen som håller oss tvåbenta i schack tycks inte bekomma dem. Tvärtom tycks den öka deras aktivitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0