Nedslag i Stockholm och Västervik

Jul och nyår är nu över och vi har återvänt hem efter nästan 14 dagar på bortaplan. Först landade vi i Stockholm eller närmare bestämt Västerhaninge hos vår äldsta dotter och svärson för att fira jul. Innan julförberedelserna gjorde vi en exkursion för att försöka hitta en bäverdamm, vilket lyckades. Någon bäver såg vi dock inte. Dagen före julafton började yngste sonen Elliot må illa och kräkas och jag som läst en av Sune-böckerna för honom vaknade på julaftonsmorgonen med diarré. Mycket muntert, då jag knappt kunde äta av all den fina julmaten som lagats till. Även hustrun blev dålig. Vi flyttade sedan över till Hammarby sjöstad och vår yngsta dotter och man. Jag var fortfarande inte helt återställd, men fick en egen toalett att roa mig i. Annandag jul började det kännas bättre, vilket var tur, då vi dagen därpå skulle fortsätta till Västervik och min mor, som är 92 år. I Västervik tog vi över Hemtjänstens sysslor och skötte om min mor på bästa sätt. Vi hann också med att gå på bio och såg Robert Gustafsson i 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Blev dock inte så imponerad av filmen, även om det fanns en del roliga scener. Efter att ha firat nyår hos mor satte vi oss på en knökfull extrabuss från Västervik och bytte i Stockholm till Y-buss, som var lika full med passagerare. Efter en resa på tio timmar, med ett två timmar långt uppehåll på Cityterminalen, var vi så äntligen hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0