Sportlovsvecka i Stockholm

Vecka 9 tillbringade jag och min fru i Stockholm som barnvakter på skilda håll. Jag stannade i Hammarby sjöstad hos Liam och Melker, medan hustrun fortsatte till Västerhaninge för att ta hand om Elliot. Onsdag eftermiddag sammanstrålade vi dock för att bege oss till Häringe slott för Afternoon Tea, som vår dotter Veronica generöst bjöd oss på. Häringe slott var en spännande upplevelse med en mytomspunnen historia. Vi satt i Kina-salongen under ett porträtt av Marguerite Wennergren, som enligt sägnen lär spöka i sitt sovrum som låg vägg i vägg. Hon var mörkrädd och omgav sig med 40 par tofflor, som hon kontrollerade fanns kvar på morgonen. Vi utforskade också övriga rum på övervåningen efter att ha njutit av te och tilltugg. Det var en mycket givande eftermiddag. På torsdagen gick jag på bio med Melker och Liam och såg Bamse och Tjuvstaden i Sickla. Det var andra gången som pojkarna såg filmen. Melker kunde inte avhålla sig från att ge mig lite förhandsinformation ibland så att jag inte skulle vara så rädd. På fredagen var Melker snuvig med feber och hosta och höll sig därför mest i sängen. På eftermiddagen gick jag till Coop för att handla. Utanför entrén satt en tiggare väl påpälsad. På tillbakavägen gav jag honom en tia som han tacksamt tog emot. Jag såg att hans pappersmugg bara var bottenfylld. De flesta som passerade ägnade honom inte ens en blick. Hellin hade kommit med Elliot och de hade tagit med sig Liam på bio på någon film med legogubbar. På söndagen gick Hellin och jag en promenad runt Sickla-sjön. Vi mötte motionärer, folk med hundar och till och med en cyklist. Vi stannade även kvar på måndagen och tog hand om barnen som ännu inte var helt friska. Men mot kvällningen satte vi oss i bilen och styrde hemåt. Vi hade haft en omväxlande sportlovsvecka tyckte vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0