Morgondvala

I gränslandet mellan sömn och vaka lyssnar jag till ljuden där ute. Morgontrafikens malström in mot staden och arbetsplatserna. Folk vill bo på landet men arbetsplatserna finns i staden. En motsättning som verkligen inte gynnar miljön. Men eftersom vi bor i ett fritt land så får människor bo som de vill. Bara de har råd förstås. Nu hör jag också hur bondens maskiner är igång. Traktorerna går i skytteltrafik, det sista av skörden ska bärgas. Ljuden från trafiken blandas med gässens skrik då de passerar huset och söker ett ställe att slå sig ned på, gärna ett där man nyss skördat sädenoch de kan finna ett och annat överblivet korn. Jag hör också småfåglarna tjattra i trädgården, det har varit en kall natt och de inventerar förmodligen fågelbordet. Men där finns ännu ingenting. De får vänta till början av november innan jag börjar utfordra dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0