Kloning

I lokaltidningen läser jag en liten notis om företaget Boyalife Group som vill försöka klona människor. Först trodde jag att det var 1 april, men det står 2 december på tidningen. Till en början ska man dock inte klona människor, utan man ska öva sig på kor. Kanske är det lättare, fast de har ju så många magar och fyra ben, så det verkar ju svårare, om jag får ha en mening. Nåväl, 2020 är målsättningen att en miljon kor ska ha klonats. Kan de mjölkas undrar man? Och om så är fallet så kommer de stackars bönderna som har kor framställda enligt naturens regler att få det ännu svårare, eftersom överskottet på mjölk blir ännu större. Men tanken är kanske att dessa kor ska bli sällskapsdjur. Man hör redan grannen säga, vad har du för husdjur då? Jo, jag har skaffat en ko! Men tanken på sikt är alltså att försöka klona människor, om det nu blir tillåtet. Och varför inte, det är ju så mycket annat tokigt som är tillåtet idag. Men tänk om det går fel och det blir ett Frankensteins monster som kommer ut ur labbet? Ja, den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0