Skating

Isarna i trakten är nu fantastiska och då barnbarnen är på besök, så fick även morfar dra på sig sina gamla rör från 1950-talet. Fast först försökte jag med sonens hockeyrör, men då slant jag omkring som Bambi på hal is, eftersom de inte var nyslipade. Tänka sig mina gamla halvrör mer än 50 år gamla och slipade för åratal sedan gick att åka med. Tala om stålkvalitet! Vi tog oss till Norstafjärden, där isen låg blank och inbjudande. Det var rikttig kärnis, svart och blank. Flera långfärdsåkare var också på plats och drog iväg med full utrustning, isdubbar, lina och allt annat som behövs. De hade packningar som åsnor. Hur det gick? Jo, ganska bra, trots att jag inte åkt på flera år. Men ont gjorde det i smalben och vader, så det blev täta pauser. Barnbarnen lärde sig snabbt och klagade inte över ont i fötterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0