Namnsdag att minnas

Idag har Ove namnsdag. Det var så min bror hette, som tragiskt omkom i en meningslös trafikolycka. Han var inte ens fyllda nitton. Idag, om han levat, skulle han ha varit 65. Olyckan skedde på Norrlandet norr om Västervik. I en kurva där asfaltsbeläggningen gick över i grus. Varför min bror åkte i bilen som gick av vägen har vi aldrig fått något svar på. Men att den som körde försökte skjuta över skulden på min bror gav en bitter eftersmak till all sorg. Det var i samband med en fest som något ljushuvud fick för sig att de skulle köra kapp, med spriten kommer nedsatt omdöme som alla vet. Och det hela resulterade i den tragiska olyckan där min bror omkom. Till slut erkände den som kört bilen, då en av hans kompisar hade råg i ryggen och berättade vad som hänt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0