Högtidsdag med förhinder

De högre makterna eller vilka det nu var hade inväntat rätt tillfälle, så då jag vaknade på morgonen 70 år gammal så svävade slöjor och svarta prickar omkring i mitt högra öga. Näthinneavlossning, tänkte vi och uppsökte först vårdcentral för remiss, sedan ögonkliniken. Efter att ha väntat någon timme fick jag så svaret, glaskroppsavstötning. Inget farligt, men obehagligt och tydligen inget att göra åt. Bara vanlig åldersförändring. Ja, man får väl vara glad för det, även om spindelnätet för ögat är nog så irriterande, men kanske det försvinner med tiden eller så får man vänja sig. Födelsedagsfirandet blev dock av, trots lakunen. Vi for till Mellanfjärdens fiskeläge och njöt av kvällssolen och god mat. Jag tackar av hela mitt hjärta alla, snart 94-årig mor som var med i gänget, barn, svärsöner och barnbarn för en fin födelsedag att minnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0