Blandad kompott

En helg bestående av loppis, fotboll och teater. Först loppis vid kajkanten i staden. 200 försäljare och massor med folk. En sann marknad och inte den imaginära vi brukar höra talas om i media. Vårt andra barnbarn visade sig ha försäljartakter och sålde massor av leksaker. Kanske hans ärlighet och artiga sätt var en av orsakerna. Hans bror, som är lite yngre tyckte dock att det var bäst att sitta i bilen och att fika. Men han lär sig nog också vad det lider. Efter loppisen for jag till fotbollsarenan och stod i entrén. Det var inte så ansträngande för inte ens 200 själar hade bänkat sig då domaren blåste igång spelet. Hemmalaget var på bra spelhumör och tvålade till de långväga gästerna från Lappland med hela 5-0. Då jag skulle cykla hem från matchen hade det börjat regna och jag var närmast som en dränkt katt då jag väl var hemma. Nästan hela söndagen fortsatte det att regna så det var ett skönt avbrott att kunna åka på teater på eftermiddagen. Det var mestadels amatörer uppblanda med några proffs som svarade för en lokal händelse från 1721, då ryssarna brände ner och plundrade staden. Musiken av den så kallade Hälsinge regemente var en av pjäsens stora behållningar. Fint anpassad till händelserna på scenen och med gehör för den äldre musiken. Även scenprestationerna imponerade och visade hur bra det kan bli när ett fåtal proffs arbetar tillsammans med begåvade amatörer. Ett stort tack för den fina underhållningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0