Konserverad gröt

Tänkte på Peter Olrogs melodislinga Kom och köp konserverad gröt idag då jag besökte apoteket. Jag skulle ha tandtrådsbyglar men blev stående overksam då det fanns fyra olika förpackningar och tre av dem utgavs sig vara de som var störst och sålde mest. Här måste någon fara med lögn tänkte jag, men höll mig ändå till originalet, fast det var bara det att det var två av dem som utgav sig för att vara original. Hemkommen låg en broschyr med tidningen buffé som erbjöd Jeepen Willy, dock i miniformat för bara 39 kr. Men det som stötte mig var texten där det stod att jeepen befriade Europa. Det tror jag nu inte, men någon falsk blygsamhet fanns här inte. Om man ändå lagt till som var med om att befria Europa så hade jag kanske köpt jeepen. Men nu icke!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0