Nedlagt

Igår kväll då jag var på väg till en föreläsning på biblioteket så passerade jag den fabrik där jag förnötte 5 år av mitt liv. Förnötte är nog rätt ord för jag trivdes inte speciellt bra, även om det fanns några arbetskamrater som jag gillade och som man kunde språka med. Då hade fabriken en arbetsstyrka på mellan 4-500 personer, tror jag. Nu är den i stort sett tömd på folk och maskiner. Det mesta av tillverkningen är flyttad till Polen. Det lär vara kvar en avdelning för utveckling av produkten och så ett måleri. Nu passerade jag som sagt den stora fabriksbyggnade som ruvade dystert i skymningen precis som om den sörjde sitt tidigare liv, då det var liv och rörelse mest hela dygnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0