Eftertanke

Igår på julafton skulle min far fyllt 97 år, om han levat. Han hade oturen att fylla år på julafton och fick därför sällan några födelsedagspresenter. Pappa blev bara 69 år gammal och själv har jag nu överlevt honom, så att säga, med mer än två år. Det kan kännas helt overkligt att jag kommit upp i den åldern. Pappa gick bort i en spridd prosatatacancer. Själv fick jag också prostatacancer, men hade turen att få den upptäckt i tid. Men efter operationen och vid varje kontroll så har det varit nervöst, vad skulle PSA-provet visa. Nu har det gått mer än 11 år sedan operationen gjordes så oron är inte längre lika stor. Det är svårt att fatta att jag nu är äldre än pappa var då han gick bort. Men på julafton går mina tankar lite extra till honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0