Trassel

Ifjol skaffade jag en robotgräsklippare efter att ha tröttnat på alla problem med åkgräsklippare som titt som tätt gick sönder. Och då jag saknar dragkrok till bilen eller egentligen inte kan ha det då jag äger en hybridbil, så fick jag försöka låna både bil och släp eller be verkstaden hämta klipparen, vilket alltid tog rundlig tid och gräset hann växa rejält. Nu behövde inte robotgräsklipparen i fjol klippa så väldigt mycket på grund av den torra sommaren. Jag hade vinterförvaring av den och hade inte förstått att det kunde ta tid innan installatören hunnit få ut alla robotar nu på våren, försäljningen av dem har ju varit stor. Så det dröjde ända tills igår innan den anlände och gräset hade blivit oroväckande högt på sina ställen. På två ställen hade sorken bitit av slingan, så det tog en stund innan allt var okej. Men så kom den då äntligen igång och jag gladde mig. Men efter tre timmar, då vi skulle äta, kom ett felmeddelande på mobilen att roboten kommit utanför arbetsområdet. Den stod vid den nyanlagda hönsgården, där min hustru, som är händig, dragit om kabeln. Jag trodde det bara var att lyfta bort roboten en bit och så starta på nytt, men det gack inte. Fick meddelande att maskinen inte hade någon kontakt med slingan. Trodde det berodde på att min fru varit på kabeln med spaden, fast slingan hade bara skadats inte gått av. Så vi lagade stället, men det hjälpte föga, vi fick samma meddelande igen. Jag kontaktade då installatören, men naturligtvis var han bokad hela denna dag och kunde komma först under torsdagen. Så nu sitter jag här och svär över att gräset fortsätter att växa och jag kan ingenting göra. Varför sålde jag åkgräsklipparen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0