Snöläge

Då jag drog upp rullgardinen i morse möttes jag av snö på marken, ett par centimeter åtminstone. Det var inget jag önskat se, men jag var ändå glad att vi tagit upp de sista morötterna under gårdagen. Robotgräsklipparen var igång, men slirade och fastnade gång på gång i snön, den hade förvandlats till en liten snöplog, men utan vinterdäck gick det inte så bra. Vi tyckte synd om den och tog in den på laddning. Den ska ju snart in på vinterförvaring och det verkar ju vara hög tid för det. Korna såg mest frågande ut tyckte jag. Undrade kanske vart det gröna gräset tagit vägen. Nåja, under dagen har snön smält bort så de finner sig snart tillrätta. Hönorna vägrade att gå ut på morgon om det nu berodde på snön eller om de tyckte det var för kallt. Småfåglarna har jag matat några dagar, eftersom de ätit upp alla frön i de planterade solrosorna. Vintern har gjort sig påmind och vi gör nog bäst i att ta det på allvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0