Ingegerd

Dagens namn är Ingegerd, så hette också min mor, som skulle fyllt 99 år idag om hon levat. Men hon gick bort på luciadagen i fjol. Ser i min dagbok att vi firade henne med hemgjord tårta och kaffe denna dag för ett år sedan. Hon fick även en morgonrock och en amaryllis, gåvor som hon inte hann njuta av så länge. Idag tänder vi ett ljus till hennes minne. Både min fru och jag och barnen tycker att det var skönt att hon fick gå bort innan pandemin. Om hon fått uppleva detta skulle det ha knäckt henne psykiskt. Mamma tog ett mycket modigt beslut för sex år sedan, då hon bestämde sig för att lämna sina hemtrakter, där hon bott hela sitt liv, och flytta närmare oss. Men hon fann sig väl tillrätta på äldreboendet och hittade också en god vän. Och nu kunde vi besöka henne varje dag om vi ville istället för de långa resorna tre eller fyra gånger om året för att kunna ses. Vi tänker på dig idag, mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0