I fat-boyen

Efter lunchen slog jag mig ner i fat-boyen, det vill säga hängmattan som ser ut som en båt. Jag fick den för några år sedan på min födelsedag, men har inte utnyttjat den särskilt mycket. Finns andra som gjort det istället. Jag låg under körsbärsträdet och såg upp i en knallblå himmel. Inte ett moln i sikte. Vid sidan om försiggick livet. Fjärilar och humlor var i farten i ett intensivt arbete för att hinna med så mycket som möjligt innan deras korta liv är till ända. Sedan kom tornseglarna, luftens viga akrobater och hade uppvisning i piruetter och andra fantastiska konstellationer. Jas kan slänga sig i väggen i jämförelse. Nyss hade jag skrämt upp grannkatten, då jag satte på vattenspridaren. Katten låg och trynade under fiberduken vid morötterna och blev nu väldigt stött över intrånget. Han blängde ilsket på mig. Men en stund senare kom han jamande under fat-boyen och lät sig bli klappad. Vi var försonade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0