Lundells vardagar

Läser Ulf Lundells vardagar. Det piggar upp. Har ju aldrig läst Jack eller något annat heller av Lundell, kanske synd. För vardagar är skitkul att läsa, han är vass och rolig och mycket av det han brännmärker kan jag känna att jag själv tycker. I morgon fyller jag år, nämner inte åldern, men den börjar bli aktningsvärd och tiden som finns kvar känns allt kortare. Fick ett par bra böcker förutom Lundells vardagar nämligen Tomas Bannerheds I starens tid och En vacker dag. Bannerhed skriver så fantastiskt om fåglarnas värld, en ren njutning att läsa. Fönsterbytarna är nu nästan klara, bara lite finsnickerier återstår på övervåningen. Skönt. Den gångna veckan har varit jobbig, man har inte vetat vart man skulle ta vägen. Om ett par dagar bär det av söderut. Ska besöka kyrkogården där min mors aska är gravsatt. Blev ju aldrig av att besöka då pandemin slog till. Nu vill vi se hur det ser ut och även se oss lite omkring i mina hemtrakter. Det värsta är den långa vägen, 60 mil, som jag åkt så många gånger både i bil och med buss. Det blev en lättnad då vi kunde ta mamma till oss och hon fick plats på äldreboendet. Där fick hon fem år, och jag kunde besöka henne flera dagar i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0