Hitchkocks fåglar

Väcks av fågelskrän i morgonväkten. Det är kajflocken igen, ligistgänget. Har tydligen fått smak för våran trädgård sen grannen slutat ge dom bröd. Nu sitter dom i den gamla rönnen och skränar. Men jag ser också några i köksträdgården, så jag sätter på mig tofflorna och ger mig ut. Ser att en letat sig in under fiberduken vid morotslandet. När jag närmar mig försöker den hitta ut och river sönder duken i panik, men ändå kommer den inte ut. Jag måste lyfta bort stenar som håller fast duken, innan den flyger sin väg. Vad hade den där att göra, insekter finns det väl gott om på andra håll. Gänget i rönnen skränar vidare, ser ut som att dom driver med mig. Jag ger mig iväg dit med en stor påk som jag bankar mot stammen och de far de iväg under ljudligt oväsen. Skator och kråkor kan jag fördra men kajor har jag svårt för, de påminner om Hitckocks fåglarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0