Vändpunkt

Morgonen seg som sirap. Grått. Går en sväng runt tomten. Stararna levde om som ligister tidigt på morgonen så jag går som en vaktmästare och snokar vad som hänt. Kollar sorkfällan. Inget napp. Kanske grannkatten varit här igen. För en vecka sedan knep han en stor en. Lärkan filar i skyn, men jag får inte syn på den. Ser att Annie Lööf kan tänka sig att stryka punkt 44 på stentavlan. Så dags nu. Kunde väl ha kläckt ur sig det tidigare. Försöker nu krypa bakom ryggen på liberalerna och hotar med extraval annars. Inte snyggt. Politiken just nu tröttsam. Jag går och hämtar posten istället. Inne igen ringer jag till kyrkogårdsfövaltningen. Ett sista uppdrag, ska ordnas med askgravsättningen av karelska Karins kvarlevor. Hennes brorsdöttrar från Finland kommer och ska ta avsked och hämta Karins alla saker. Pengar blir det också för dom, ganska mycket faktiskt. En lönande resa. Själv har jag nu fullgjort mina plikter som god man till Karin, en rolig och generös människa som gått ur tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0