Marsläge

Mars inleds med gråväder, dimma och blöta. Våren tvekar ännu, men från talgoxarna hörs hoppfulla signaler. Jag klafsar runt i modden på den gamla landsvägen till byn. Från bondgården hörs förhoppningsfulla råmanden, kanske anar korna att något är på gång. Vi ser Den sista resan på bio, om Filip Hammars far som får se sitt älskade Frankrike igen sen han hamnat i en depression. Det är en värmande, rörande och bitvis humoristisk film, ett välkommet avbrott i gråheten som omger oss. På kvällen framför TV-n våndas man med Duplantis mödosamma väg till guldet, som lika väl kunnat sluta med fiasko. Vi gladdes nog mera egentligen åt Kramers silver på 800 meter, en välförtjänt belöning efter lång och trogen tjänst i det getingbo som medeldistanslöpning är i världen. Sedan någon tid är jag fördjupad i Martin Gelins mycket intressanta bok om Den vita stormen som jag köpte på bokrean. Jag återkommer med ett blogginlägg om boken ganska snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0